tisdag 3 juli 2012

Vart jag mig i världen vänder

Vet egentligen inte vart jag ska börja eller sluta denna mening, fras. Känner en otroligt konstig känsla inom mig just nu. Jag vet inte om jag vill kalla den blandad heller i och med att allt är så tragiskt. Jag själv personligen utåt sett mår hur bra som helst. Jag har de vänner jag behöver runt omkring mig, jag har världens bästa familj och världens bästa jobb, samt arbetskollegor. Men ändå är det fortfarande såååå typiskt.. Jag tror faktiskt inte att jag SKA få må bra. Hur mycket jag än vill det, hur mycket jag än vill svara att jag gör det när någon frågar och hur mycket jag vill utstråla den braiga känslan så går det bara inte..

Idag, likt som så många gånger förr har jag fått ett tufft besked. En (hyfsat) nära människa i mitt liv har gått bort, lämnat oss kvarstående här i verkligheten medans personen i fråga snart påbörjat ett liv på den andra sidan. Så jävla tragiskt, men också så jävla sant.. Visst, vi var inte närmsta vänner, vi hängde inte värst mycket och heller inte pratade. Men vi hade ändå kontakt, gick på samma skola, medie-klass båda två dessutom och tramsade alltid med varandra och jag var säker på att den här människan skulle gå långt i sitt liv, göra karriär och verkligen lyckas. Men ack så orättvist det kan vara. Och ack så fel man kan ha. Men en sak är jag säker på, han har det bättre nu. Mycket bättre och är också en utav de finaste stjärnorna som vakar och lyser över oss. Tyvärr så finns det inte så mycket vi små varelser här nere på jorden kan göra. Jag bryr mig verkligen, det gör jag. Jag tänker på dig, din familj och alla dina nära och kära. Skänker er en stor och värmande kram!
- Att livet kan vara så orättvist... Jag förstår inte!

Jag själv är inte troende på något sätt, jag dömer självklart inte er som är det. Men för mig finns det ingen gudavarelse, det har inte funnits någon och det kommer aldrig någonsin att göra. Hade gud funnits hade inte världen varit som den är idag, dvs så orättvis. Fattigdom, krig och allt annat hemskt hade inte existerat.. Gud som nu vill allt och alla väl? Däremot tror jag på meningen. Och att allt som händer här i livet har en mening. För det har jag gång på gång blivit bevisad. Faktiskt så har jag det.

En sista mening innan jag avslutar. Ta hand om de som står dig nära, man vet aldrig när det ofattbara inträffar...


tills dess,
live life, have fun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar