onsdag 28 december 2011

Pressad av tid

Åh,åh,åh... Jag pustar ut, det gör jag verkligen.. Julen är över och jag önskar jag kunde säga detsamma om nyår, men icke. Hatar allt som har med jul och göra. Stressen, maten, alla dess julsånger, skrikiga barn, torra lussekatter och all hysteri överlag. Jag om någon kommer vara nöjd när det slår över till 00.00, blir en ny dag, ett nytt år alldeles snart. Ett nytt år med nya möjligheter.  Och tusentals saker att göra, wohoo. Excited!

Annars då, samtidigt som jag väntar in det nya året är jag numera grumsbo  (ett par dagar till). och vad gör jag då? Tanken var att träning och sola sig brun och snygg skulle stå högt uppe på schemat, men istället. Ja, istället bor jag numera i älsklingskepan då jag varken kan tvätta bort juldagens smink eller duscha, kan inte ens klä mig själv och då är det fanimej inge vidare... Längtar och ber för första gången till gud att denna hand, detta djupa, djupa skärsår ska läka fortare än vinden susar förbi och att stygnen kan plockas ut och det på momangen. Ett par sista minuten resor har spanats in, vad gör man inte. Och jag har redan nu ett par smaskiga alternativ att välja mellan. Och kännner jag mig själv kan ett och annat hända, och vips så var även det bokat.... Den, ja den som lever.. Den får se!

... tills dess,
live life, have fun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar