torsdag 13 januari 2011

Burning in the skies

Samma plats, samma tid och med samma sysselsättning sitter jag återigen här. Uppdatering tänker ni. Instämmer gör jag. Har mycket jag vill skriva, alldeles för mycket. Så vart ska jag börja? Kan ju börja med och säga att jag pluggar distans för tillfälligt och kommer göra det ända tills jag går ur, det vill säga fram till sommaren. Och vad innebär detta då? Jo jag gör allt teoretiskt på hemmaplan och allt praktiskt på bortaplan- det vill säga skolan. Och i och med detta ser mitt nuvarande schema mycket mycket lovande ut. Börjar sent på måndag, slutar tidigt. Tisdag ledigt, onsdag börjar sent och endast en lektion, torsdag börjar tidigt och endast en lektion och på fredagar går jag hel dag och slutar efter lunch vilket är runt 13 där någon gång. Lovande? Om det är. Jag är nöjd och det kunde inte bli så mycket bättre... Men det bästa av allt är ju att jag åker om cirkus 23 dagar och innan det är det även kryssning som gäller. AWESOME!! Och i och med att jag är borta länge innebär det att jag inte alls har mycket kvar i skolan. Efter snart 3 års slit är jag nästan där, vid målet. Och ja, känslan går inte att beskriva. Jag är så otroligt stolt över mig själv trots att jag fortfarande ligger efter lite. Att redan ha kammat ihop 8 Mvg i avslutande kurser känns grymt. Och mer ska det definitivt bli. Så ja, det blir nog ingen precis på att gå ur nian detta. Då jag grinade över slutbetyget.. Alla var glada och skrek och där stod jag och tjöt som en idiot.. Men är man inte nöjd så är man inte. Och är det något jag är bra på är det och ha press på mig själv. För mycket press. Jag pressar mig själv så otroligt mycket och ibland förstår jag inte hur jag orkar med saker och ting. Men orkar det gör jag och det är jag stolt över!

Sikken diskussion det blev.. Men det var lite om skolan det. Läs eller hoppa det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar