måndag 21 februari 2011

Yeah,yeah,yeah

Vaknat till liv och det för några timmar sedan.Haft en underbar sömn med underbara drömmar. Sjuka dessutom.. Sedär ;-)

Innan jag dyker ner i allt vad plugg heter denna dag har jag tänkt på lite saker... Att man faktsikt kan bara man vill och så är det. Det stämmer och det till hundra. Det finns inget som heter, jag kan inte. Jag orkar inte. Det är bara ursäkter och de riktigt dåliga dessutom. Blicka framåt och tänk positivt så klarar du allt. Och som jag alltid säger; "Det löser sig alltid" Och visst fasen är det så. Stora som små bekymmer. Men löser sig de gör de. Ge det lite tid bara, för ibland är det oftast det enda som behövs. Det var tanke 1.

Tanke numero dos är varför man alltid upplever sig som en bättre människa efter att man rest och liknande? Man påstår sig alltid ha lärt känna sig själv och det precis som en resa gjorts. Kan någon ge mig svaret på detta? För här har även jag trillat dit.. Det känns numera som jag är en ny människa lustigt nog. Sen om det är bra eller dåligt återstår att se. Och på tal om något helt annat är jag hemma i kalla Sverige om exakt 12 dagar. Tiden går fort, lite för fort kan jag tycka. Har jag hemlängtan undrar ni? Svaret är nej. Men människo-längtan, ja det har jag.. Saknar mina underbara vänner och familj. Men nu är det som det är. Och jag ska ta vara på dessa 12 dagar så gott som det går, denna vecka hittar ni mig i plugg eftersom att de är sista veckan att lämna in dessa arbeten. Och till helgen är det Kina och hoppet som gäller. Sen får vi se vad den resterande veckan har att erbjuda. Känns bra!

Och en sak till, eftersom att jag fått strikta order om att vila så mycket som det går är denna vecka inte bara lugn utan också helt fri från alkohol. Istället hittar ni mig smuttandes på denna smaskiga burk, Coca cola lemon i mitt hjärta!!
 
 

PUSS PUSS SÅ LÄNGE :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar