söndag 20 februari 2011

Yesterday

Tjolahopp, jag lever gott folk. Lite trasig bara men jag överlever det med!!

Gårdagen blev som förväntat, dvs super bra. Förutom att det bjöds på mat hela tiden, samt vin, öl m.m bjöds det även på show, dans och öltävling. Öltävlingen bestod av 5-6 personer från varje land och givetvis gick det ut på att dricka upp ölen. De lag som först druckit upp alla sina öl vann och det 3000 Hkg dollar om jag inte minns fel. Riktig underhållning må jag säga, där stod de (de mesta var män) och drack och drack. Vissa hade till och med sina egna tillverkade haklappar på sig för att förhindra allt sölande m.m Riktigt kul och minns jag det hela rätt var det australien som kammade hem storvinsten! Grattis till er.

Resten av kvällen minglades det hit och dit, fotografer överallt och god mat. Och jag har nu lärt mig att äta med pinnar, det ni. Också lärt mig att rödvin inte är något att rekommendera. Usch och fy. Så fort jag ens tänker på det vill jag springa och spy. Blä säger jag bara. Efter firma festen igår skulle vi bege oss hemåt trodde vi. Men min muskel sa och ville något helt annat. Började gråta helt utan anledning och istället för att åka hem fick akuten bli nästa stopp. Efter en ganska så kort väntetid var det min tur och det enda de konstaterade om jag  minns rätt var även det att min  muskel är av, alltså bruten. Fick med mig voltaren och massa tabletter som jag ska äta i en veckas tid. Mycket vila var också viktigt. Då jag absolut inte ska anstränga muskeln i onödan. Tråkigt tycker jag, då jag faktiskt är på semester och vill kunna ta vara på den tiden. Nej men då ska jag ha ont. Så förbannat jävla ont så jag inte ens kan leva ett normalt liv, dvs andas normalt, gå, prata, röka osv. Ja jag kan inte vara och göra saker normalt. Första och sista gången denna vidriga smärta har med mig att göra kan man hoppas på.

Annars så lever jag som faktiskt, göttar mig i godis och annat gött för tillfälligt. Ska alldeles strax ta natten kan jag tippa på. Är helt slut. Och imorgon är det återigen pluggeliplugg som gäller. WOHOOO så kul.. Eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar