tisdag 28 december 2010

Lustigt

Angående gårdagens inlägg om vad människor där ute väljer att kalla mig så var det ganska så komiskt faktiskt. För igår kan man väll säga att jag hade allt annat än tur. Det började med att jag var riktigt nära på att missa bussen till grums och när jag väl kommer på bussen ja då får man inte åka på busskortet. Och ja. Vad gör jag? jag tänker mig inte för och tar inte upp plånboken utan istället går jag av bussen. Inser efter dryga minuter att fy fasen vad dum jag är, jag har ju för i helvete pengar på kortet. Ja men då hade redan bussen åkt sin väg. Jaha tänkte jag. Och kom på den smarta grejen att medans jag inväntar nästa buss runt 20.00 där kunde jag passa på och sola lite. Solade gjorde jag och påvägen ut möts jag av två grabbar som stirrade mer än någonsin och kort därefter säger den ena; Tja moberg. Nu till frågan, vem kan detta ha varit? För själv var jag så uppe i mitt och att inte missa bussen så att kolla efter vem det kan ha varit hade jag inte tid med.

Men i alla fall, påväg mot bussen utan att veta vad klockan kan ha varit tittar jag mot torget och inser att jag även missat denna buss. Då klockan var några minuter efter 8. Men ändå tänker jag att jag SKA och bara måste hinna.Jag börjar springa och vips så var även denna buss förbi mig. Tålamodet sjunker och jag bestämmer mig för att sova hemma och ser då att det faktiskt går en till buss. Och vet ni? den missade jag INTE. Men iställlet möts jag av polisbilar hit och dit när jag kliver av bussen och vad mer ska jag säga? Igår var inte min dag. Och sova nej det kunde jag heller inte göra. Men efter lite öronproppar och suckande somnade jag.

Intressant va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar